Ендометрит - причини, симптоми, лікування

Ендометрит - запальний процес клітин слизовій оболонці маткової порожнини (ендометрій), завдяки котрим відбувається імплантація заплідненої яйцеклітини. Ендометрит спричиняє чимало неприємностей – це досить поширене захворювання органів малого тазу (зустрічається, приблизно, у 3% жінок репродуктивного віку).

Діагностикою та лікуванням ендометриту займається гінеколог.

Причини

Найчастіше ендометрит розвивається після пологів, абортів, діагностичних вискоблювання порожнини матки, установки або вилучення внутрішньоматкової спіралі , внаслідок чого відбувається травматизація і інфікування слизової оболонки матки.

Як правило, захворювання розвивається через висхідній інфекції з піхви та шийки матки. Збудниками ендометриту можуть бути бактерії, віруси, найпростіші, і ін.,

Крім того, поширення інфекції з піхви у внутрішні органи можливо при незахищеному статевому акті і при статевому акті під час менструації, також з потоком крові або лімфи з інших органів.

Поштовхом до розвитку загострення захворювання може стати і зниження імунітету в результаті авітамінозу, перевтоми, частих і сильних стресів, хронічних захворювань, а також нехтування правил особистої гігієни.

Симптоми ендометриту

Виділяють гостру та хронічну форми ендометриту.

Для гострого ендометриту характерно підвищення температури тіла, поява болів внизу живота, гнійні і / або кров'янисті виділення зі статевих шляхів, загальний важкий стан.

Хронічний ендометрит може бути як наслідком перенесеного гострого ендометриту, так і розвиватися самостійно. При цьому симптоми хронічного ендометриту або відсутні, або не яскраво виражені. Якщо вони все-таки виявляються, то мова йде про періодичні мажуть виділених поза менструального періоду, рясні тривалі менструації, дискомфорт під час статевого акту, періодичні болі внизу живота, білі з статевих шляхів.

Якщо запальний процес встигає проникнути в глибші  шари - мова йде вже про ендоміометрит.

Ускладнення

Хронічний ендометрит досить часто призводить до розвитку гіперпластичних або навпаки, атрофічних процесів в ендометрії, утворення поліпів і спайок (синехій) в порожнині матки, через що настання вагітності стає скрутним. Навіть при настанні вагітності велика ймовірність невиношування вагітності.

Тому при діагностованому ендометриті необхідно обов'язково пройти курс лікування ендометриту перед плануванням вагітності. Також одним з найважливіших етапів при плануванні вагітності за допомогою ЕКЗ є обстеження для виключення хронічного ендометриту.

При наявності ендометриту шанси на успішну вагітність різко знижуються.

Діагностика

Діагностика ендометриту в МЦ «Перша приватна поліклініка» передбачає проведення комплексу досліджень, необхідних для постановки діагнозу і призначення ефективного лікування:

• огляд гінеколога;
  • лабораторні дослідження (гінекологічні мазки на флору, мазки на інфекції, в тому числі що передаються статевим шляхом, серологічні аналізи на інфекції, клінічний аналіз крові, біохімічний аналіз крові і ін.);
  • ультразвукове дослідження;
  • діагностична гістероскопія - процедура, при якій в порожнину матки під наркозом вводиться оптичний прилад  (гістероскоп). Лікар на екрані бачить все зміни в порожнині матки.

Лікування ендометриту

Лікування гострої форми ендометриту проводять, в основному, в стаціонарі.

Лікування хронічної форми засноване на тривалому курсовому прийомі антибактеріальних і протимікробних препаратів для повного лікування від інфекції. Крім того, в комплекс лікувальних процедур включається фізіотерапія, вітамінотерапія, імуномодулююча терапія. Для нормалізації гормонального фону, а також для запобігання від вагітності під час проведення лікувального курсу призначаються комбіновані оральні контрацептиви.

У разі розвитку спайкового процесу в порожнині матки або виявленні гіперпластичних процесів ендометрія наші лікарі виконують гістероскопію таі лаваж порожнини матки. В результаті вискоблювання жінка позбавляється від видозміненого ендометрія, відбувається нормалізація менструального циклу. У комплексі з протимікробною терапією вдається підвищити шанси на зачаття і перебіг вагітності без ускладнень.